IWC, F1 saat sezonuna yeni titanyum Pilot Mark XX Mercedes-AMG Petronas Team saatini tanıtarak başladı. Bu tarih ve saat modelinin tasarımı, Pilot's Watch Chronograph 41 Edition Mercedes-AMG Petronas F1 Team modelinden ilham alıyor, ancak şimdi titanyum bir kasaya sahip.
Yıllar içinde IWC, Lewis Hamilton ile işbirliği yaparak özel AMG temalı saatler tanıttı, ancak bu ortaklık, Hamilton'ın Ferrari'ye geçmesiyle sona eriyor. Son çıkan model ise, mühendisler, tasarımcılar ve teknisyenler gibi ekip üyeleri tarafından kullanılan ancak aynı zamanda 2022 kronograf sürümü gibi hayranlara da sunulan bir "takım saati" olarak karşımıza çıkıyor.
Bu yılki Mercedes-AMG Petronas Formula One Team saati, klasik tarih ve saat tasarımının en son versiyonu olan Mark XX modeline dayanmaktadır. Mark XX'in kökleri 1940'lara kadar uzanıyor ve başlangıçta "Dirty Dozen" olarak bilinen askeri saatler arasında yer alıyordu, ardından Mark X adıyla biliniyordu. IWC, bu tasarımı 1993'te sivil versiyon olarak Mark XII ile yeniden piyasaya sürdü ve ardından Mark XVIII ve şu anki Mark XX dahil olmak üzere çeşitli Mark modelleri takip etti (Mark XIX atlanarak).
40mm titanyum versiyon, ikonik AMG Petronas tarzında sunulmuş ve kumlanmış bir kasa ile şık bir profil sergiliyor, yalnızca 10.6mm kalınlığında. Saat, 100 metre su geçirmezlik sağlamak için vidalı bir kurma kolu ve arka kapakla donatılmış, ayrıca basınç düşüşlerine karşı yerinden kaymayı engelleyen AR kaplamalı safir kristale sahip. Arka kapak, özel AMG Petronas logoları ile süslenmiş.
IW328210 modelinin kadranı, kronograf versiyonunun tasarımını yansıtıyor ve mat siyah bir zemin ile siyahlaştırılmış iğneler içeriyor. Tüm öğeler, parlak saat işaretçileri, lume dolgulu iğneler, rakamlar, izler, logolar ve tarih işaretçileri, ikonik Petronas yeşil rengiyle vurgulanmış. Kasanın içinde IWC'nin kendi yapımı olan calibre 32111 otomatik mekanizması bulunuyor; bu mekanizma 4Hz frekansa sahip ve etkileyici bir şekilde 120 saatlik güç rezervi (5 gün) sunuyor. Ayrıca, kesin zaman ayarı yapmak için bir durdurma-sekunder mekanizması da bulunuyor.